top of page
  • Writer's pictureKristijan Musek Lešnik

Pozitivna psihologija v vrtcih in šolah


Po spletu naključij sem se v manj kot mesecu dni pogovarjal o vlogi in možnostih uporabne pozitivne psihologije tako z ravnateljicami in ravnatelji vrtcev kot osnovnih šol.


Najprej smo se na Bledu na 29. srečanju Osnovna šola na Slovenskem o tem, kaj lahko ponudi pozitivna psihologija šolam in šolnikom pogovarjali z udeleženci iz osnovnošolskih vrst. (Drsnice lahko pogledate na povezavi.)


Manj kot mesec dni pozneje smo v Moravskih Toplicah z udeleženkami in udeleženci posveta Združenja ravnateljic in ravnateljev vrtcev Slovenije govorili o vlogi vzornikov v luči pozitivne psihologije. (Drsnice lahko pogledate na povezavi.)


Obakrat smo se pogovarjali o nekaterih pomembnih spoznanjih pozitivne psihologije, o pomenu kakovostnih medosebnih odnosov, o pomenu prijetnih čustev in občutkov, o pomenu zanosa, predanosti, smisla, naravnanosti ... Govorili smo o pomenu vzornikov in o tem, kako hitro lahko pozabimo, da so velikokrat vzgojiteljice in učitelji, ki v skupinah in učilnicah vsak dan delajo z otroki, med najpomembnejšimi vzorniki, ki lahko izjemno zaznamujejo življenja otrok. Govorili smo o tem, kako zelo pomembno je znanje; a da zato nikakor ne bi smeli zanemarjati drugih pomembnih plati življenja otrok: njihove čustvene, socialne, duhovne in telesne dimenzije. Še o marsičem drugem bi lahko govorili, pa bi za to potrebovali veliko več časa, kot ga je bilo na razpolago.


Vedno imam rad priložnosti za pogovor z učitelji, vzgojiteljicami, ravnatelji ... Med predavanji je včasih manj možnosti za izmenjavo izkušenj; toliko več jih je po predavanjih, ko nastopijo manj formalne priložnosti za izmenjave mnenj. Tudi tokrat je bilo na Bledu in v Moravskih Toplicah podobno. Odlično vzdušje med predavanji in zanimivi pogovori po njih.


Tisto, kar se mi je ob obeh priložnostih zdelo še posebno zanimivo, so bile podobne izkušnje iz vrtčevskih in osnovnošolskih logov. Po vsej izobraževalni vertikali vse bolj zori spoznanje, da lahko pozitivna psihologija prispeva dragocena in uporabna orodja za vzgojitelje, učitelje, svetovalne delavce in druge. Pri tem se mi zdi pomembno poudarjati, da se pogovarjamo o pristopih in vsebinah, ki niso osredotočene na zgolj eno skupino, pač pa lahko vplivajo na kakovost življenja vseh v vrtcu ali šoli - odraslih in otrok.


Druga pomembna plat takšnih srečanj je priložnost za seznanitev z zanimivimi in dobrimi praksami s tega področja, ki se rojevajo v vrtcih in šolah. Vsaka takšna priložnost znova opozori, koliko ljudi v slovenskih vrtcih in šolah ima odlične ideje in počnejo vrhunske stvari, pa včasih vse premalo priložnosti, da bi jih delili z drugimi. Včasih pa morda tudi premalo poguma. Ali pa preveč občutka, da se ne spodobi govoriti o dobrih stvareh, ki jih počnejo.

1,027 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page